Logo
Lees hier alles over verschillende logo variaties en wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen.
Trek de aandacht van jouw publiek met een custom logo & doordachte huisstijl
Een doordachte huisstijl zorgt ervoor dat je professioneel overkomt en makkelijk herkenbaar bent voor je klanten. Dit begint natuurlijk bij een logo. Heb jij al een herkenbaar logo?
Hoeveel logo variaties heb je eigenlijk nodig?
Het spreekt natuurlijk voor zich dat het hebben van een logo een belangrijk onderdeel is van je visuele merkidentiteit. Maar wist je dat de meeste bedrijven eigenlijk meerdere logo-variaties hebben? In feite is het gebruikelijk dat merken maximaal vier logo-variaties hebben, die elk geschikt zijn voor verschillende online of offline uitingen. Een van de variaties is uw primaire/hoofdlogo en de andere drie zijn complementair. Samen zorgen deze logo-variaties voor veelzijdigheid van je merk en zorgen ze ervoor dat het er samenhangend uitziet op verschillende platforms. Essentieel dus bij het opbouwen van een eigen huisstijl.
Primaire logo/ hoofdlogo
Je primaire logo is het meest complete en complexe logo-variant. Vaak bevat het een combinatie van tekst (je merknaam) en een unieke illustratie of icoon. Het kan ook een slogan en het jaar van oprichting weergeven. Primaire logo’s zijn horizontaal en verticaal goed uitgebalanceerd.
Het primaire logo is de meest gebruikte logo-variant en wordt het best gebruikt voor grote displays, zoals kopteksten van websites, brochures en flyers.
Horizontaal of breed
De brede versie van het primaire logo wordt vaak het alternatieve of secundaire logo genoemd. Om een horizontale versie van je primaire logo te maken, kan enige herstructurering of vereenvoudiging nodig zijn, bijvoorbeeld door de slogan te verwijderen.
Brede logo’s zijn perfect voor briefhoofden, e-mailhandtekeningen en banners voor sociale media.
Beeldmerk
Een beeldmerk is een verkorte en vereenvoudigde logo-variant. Meestal bevat het alleen het merkpictogram of de initialen, maar er zijn uitzonderingen. Beeldmerken zijn over het algemeen rond of vierkant van vorm. Ze worden ook wel submerken genoemd.
Beeldmerken zijn geweldig voor kleine displays waar de primaire en secundaire logo’s onleesbaar worden, zoals profielfoto’s, voetteksten, watermerken van sociale media of bijvoorbeeld als handtekening op je custom meubels.Â
Favicon
Een favicon een klein pictogram dat in het browsertabblad naast de titel van je website staat. Het geeft net even die professionele feel aan je site. Omdat het zo klein is, bevat het meestal alleen het pictogram van het primaire logo. Als het logo geen pictogram bevat, kan de favicon in plaats daarvan bestaan uit de initialen van de merknaam.
Hoeveel logo-variaties heeft jouw merk?
Naast deze ontwerpvariaties is het belangrijk om ook verschillende kleurvariaties van uw logo’s te hebben. Voor verschillende toepassingen heb je wellicht een full colour, zwarte of witte versie van het logo nodig. Ik hoop dat deze pagina je heeft geholpen de voordelen te begrijpen van het hebben van logo-variaties voor je merk. Kortom, logo-variaties geven je merk veelzijdigheid en helpen jou en je merk op zijn best te presenteren in verschillende omgevingen, zowel print als digitaal. Als merkontwerper werk ik altijd samen met mijn klanten om één sterk primair logo te ontwikkelen en vervolgens extra variaties te creëren, afhankelijk van de behoeften van de klant.
Neem contact op met me zodat ik ook jou kan helpen!
Klaar om samen een project te starten?
Een aantal klanten waar ik een logo voor gemaakt heb:
Neem vrijblijvend contact op, de koffie staat klaar!Â
Contactgegevens
Live chat
Rechtsonder in beeld kan je contact met me opnemen via live chat tijdens kantooruren.
Social Media
Bedrijfsgegevens
BTW: NL003385191B84
KvK: 80031595
IBAN: NL56ABNA0883611643
Noorderbinnensingel 140B, Groningen, GR